Saturday, December 27, 2008

Porrraaahhh citt!!

gambar pencopet!
FAHAM BETUL-BETUL ENTRY INI!! INI BUKAN PERKAUMAN TAPI MASALAH SOSIAL!!

Mengapa jenayah kecil seperti kecurian, samun dan kongsi gelap banyak melibatkan kaum India? mana pergi pemimpin kaum ini yang 50 tahun berkuasa? Apa yang anda lakukan untuk membela kaum anda sehingga taraf pendidikan kaum agak rendah dan kesempitan menjadikan mereka pencuri!!

Ahh!! baru sebentar tadi seorang lelaki India masuk ke kedai mama dan melarikan handphone mama. Bulan lepas dua-tiga orang India wanita dan lelaki belasan tahun masuk berpura-pura meminta derma untuk rumah anak yatim, siap bawa kemenyan berasap lagi..mujur kami sempat mengejar dan menyelamatkan lap-top yang telah dibawa lari..bulan lepas juga seorang kakak telah ditahan di tepi jalan oleh lelaki india sewaktu dia menunggang motosikal dan merampas beg tangannya..aku dapat tahu peratus jenayah di Kajang ni dimonopoli kaum India..

Ini bukan racist!! Jangan sampai masyarakat boleh mengklasifikasikan yang jenayah samun, rompak dan ugut dimonopoli kaum India, dadah- bohsia- sumbang mahram orang Melayu dan orang cina pula kuasai cetak rompak, ekor haram, pil dan sebagainya..


Kami dah letihlahhh!! Berniaga dalam keadaan tidak selamat dan terpaksa berkompromi dengan mereka pulak yang silap2 boleh mengancam nyawa!!


tOLOONGGG!!!

*p/s - sesiapa yang nak jual handphone 2nd hand murah-murah hubungilah mama Pn Sham di talian kedai kami 0387376113 (10am- 9pm )

5 comments:

Anonymous said...

1.Undang2 tak cukup kebal
2.Kepala2 gangster kebanyakkannya ahli MIC!Contoh bekas KP MIC Dan keluarga MAFIA BESAR DI KLANG!.T.MOHAN mafia besar di puchong(fORM 2 DROP OUT!)

daLyaanoon said...

kesian kak sham..
7 eleven kajang prima pon slalu kena rompak

AKUOKU said...

anti mic,

inilah kalau tak mahu guna undang2 Allah. yg merompak senang lenang yg dirompak melopong....

dalyanoon,

tengah angin, dah masuk 3x. baru nak meniaga untung belum ada asyik kena rompak..... redha ajelah

Anonymous said...

salam,
Sedikit saranan,
sebelum melangkah masuk ke kedai utk memulakan perniagaan setiap hari, baca fatihah, selawat dan surah 3 Qul, kemudian mohon di murahkan rezeki dan di lindungi dari segala mara bahaya, bala bencana.YAKIN degn pertolongan Allah...

AKUOKU said...

anonymous

terima kasih atas petua dan saranan tu. insyalah akan dipraktikan.