Wednesday, December 10, 2008

ANEH! KAKAK ada 2 wajah dalam satu masa?

DUA WAJAH? atau satu wajah dua ekspresi? sejak telinga kakak sakit mulut kakak senget sikit. Dan sebelum operation haritu, doktor pun ada kata risiko selepas bedah muka senget sikit sebab ada saraf di wajah sebelah kanan akan putus..

Cuba lihat wajah kakak yang sedang menangis ni..ekspresi sebelah kanan seakan kurang sedih!


sebelah kanan sebelah pembedahan dilakukan..

sebelah kiri..ekspresi lebih sedih!

rahmat dan nikmat Allah swt!
* sebut DUA WAJAH teringat penulis buku DUA WAJAH/TWO FACES- Dr. Syed Husin Ali (Timbalan Presiden PKR)..Babah dan Mama pasti akan cuba mengelak bertembung beliau jika terserempak kerana Tok Syed pasti akan menghulurkan sekeping atau lebih not RM50. Babah dan Mama selalunya tiada alasan menolak kerana apabila menolak Tok Syed akan berkata "tak baik hampakan harapan orang yang berhajat!"..Aduhh!!
er..Tok Syed! buku Dua Wajah yang babah beli hampir 10 tahun lalu dah dihilangkan peminjam! ada masa kami beli lagi! Tahniah di atas pelancarannya baru2 ini..

7 comments:

Unknown said...

kebesaran Allah subhanahua taala.

Anonymous said...

Salam babah,

cuba refer dengan doktor yang merawat, mungkin kakak mengalami masalah "Bell's Palsy" iaitu saraf yang kat tepi telinga atau pipinya tidak berfungsi. boleh rujuk kat internet juga.

Anonymous said...

salam,
saya pernah alami baru2 ni. saya buat rawatan di hospital Tung Shin Kat pudu, guna kaedah rawatan fisio dan cara tradisional cina, acupunture(betul ke eja ni??), dan juga ambik lain2 supliment.Saya juga mengurut setiap pagi. Alhamdulillah, baik setelah 2 minggu. Berpunca dari jangkitan virus pd saraf yang tersebut dll sebab. ramai yg kena penyakit ni sebenarnya.

Anonymous said...

salam..
tuhan buat ape yg dia nak.. redha..
cam kata babah pada acik.. inilah perjalanan..
dah lama acik tak jenguk kakak dan adik..
ada kelapangan nti acik dtg..

AKUOKU said...

terima kasih ..akan kami rujuk pada temujanji akan datang!

Anonymous said...

Apa nak jadi ni ..ada reformis dah jadi pengemis di Bukit Bintang. Kisah dua alamnya juga dibongkar di http://jamilkucingpondan.blogspot.com

AKUOKU said...

anonymous,

kalu dah susah dan tak de jalan org boleh buat apa saja. Allah bagi akal dan sifat yg sempurna pada mereka gunalah akal.....