Friday, November 28, 2008

JKM Primitif?

setelah lama menanti akhirnya bantuan untuk OKU Terlantar untuk kami berdua diluluskan JABATAN KABAJIKAN MASYARAKAT. Minggu lepas babah pergi untuk mendapatkan bantuan tersebut..hari itu adalah hari penerimaan bantuan oleh mereka yang layak mendapat bantuan bulanan dan JKM sesak dengan orang ramai. Barulah kami tahu keadaan ini adalah biasa..

timbul pertanyaan apakah tiada cara lain? Kerana kebanyakan penerima bantuan mungkin susah nak datang dan terpaksa cuti untuk hari tersebut. Apatah lagi ada yang OKU dan terpaksa menunggu....kami faham penerima mesti membawa kad sah terima yang perlu ditandatangani pegawai yang menyampaikan bantuan tersebut tapi mungkinkah ada cara lain?

ini kerana sistem yang ala penyamun berbaris menerima gaji bulanan dalam Ali Baba Bujang Lapok ini amat berbahaya kerana pejabat JKM dan penerima terdedah dengan bahaya risiko ROMPAKAN yang semakin serius sejak akhir-akhir ini! Pengawalan keselamatan di JKM agak lemah dan mengundang bahaya!

tulisan ini sekadar satu cadangan yang perlu difikirkan sebelum terjadinya tragedi! terima kasih kepada yang ambil perhatian!

1 comment:

Unknown said...

Harap mereka pandang dari sudut yang positif. Keluarlah dari kepompong!