Tuesday, August 05, 2008

MEROBEK KEMANUSIAAN

kami mungkin tak mampu berbicara sepetah kalian kerana kami OKU tapi kami bukan OKb.

minggu ini terlalu sibuk buat kami dua beradik. dari hari isnin ke ahad bnyk sangat aktiviti yg kami lakukan. tapi kami seronok. yg paling best, hari sabtu 2hb ogos 2008 kami sekeluarga berjemaah di masjid negara berimamkan Ust Bad. sampai kat masjid mama dan babah angin semacam bila tengok polis terlalu ramai. mcm Masjid AlAqsa pulak nak sembahyang pun kena kawal dek polis (yahudi). selepas maghrib kami solat hajat memohon kepada Allah supaya diberikan keamanan keatas malaysia tanah air tercinta ini dan semoga segala fitnah yg sedang menular keatas saudara seislam dihentikan. amin.

lepas isyak kami ke tmn melawati ulu klang utk menghadiri majlis Malam Seni Tanpa Bicara anjuran GMI. Sampai2 Pak Abu dah bagi salam untuk mengakhiri ucapannya. mama dan babah kata kita mesti sokong GMI sbbnya satu saja ISA ZALIM!!!

Walaupun kami OKU tapi kami ada mama dan babah di sisi tapi kasihan kakak, abg dan adik2 mangsa kekejaman ISA, ada ayah tapi seperti tidak ada. bertahun2 mereka terpaksa menahan rindu mengharap belaian dari ayah mereka yg tak tahu bila akan dibebaskan. akta zalim ini benar2 merobek kemanusian......

Lepas tamat majlis malam tu kami tengok semua org happy. ya malam tu kira berjaya juga sbb buat kat tempat terbuka. yg pasti lepas tu kami dua beradik jadi tumpuan ramai. penatlah mama dan babah nak menjawab semua pertanyaan mereka......... sabar ajelah ya.

oklah masa untuk tidur. esok babah outstation mama kena isi barang kat kedai kami tak ada kat rumah esok dan yg pasti, ada cerita yg kami akan kongsi.

akhir kalam jgn jadi OKb......

No comments: